Економіка

Декларація про майновий стан і доходи: нагадуємо головні аспекти!

  Порядок подання річної податкової декларації визначено статтею 179 Податкового кодексу України.

 Зокрема, положеннями статті 179 Податкового кодексу встановлено, що громадяни зобов’язані подавати річну декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) або мають право її подати для отримання податкової знижки та повернення частини сплаченого до бюджету податку на доходи фізичних осіб.

 Громадянин зобов’язаний подати у 2014 році податкову декларацію, якщо протягом звітного 2013 року, зокрема, отримував:

  •  доходи від особи, яка не є податковим агентом, тобто від нерезидента або фізичної особи, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка здійснює незалежну професійну діяльність;
  •  доходи, які нараховувалися (виплачувалися, надавалися) платнику податку двома або більше податковими агентами у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2013 році – 137640 грн.);
  •  іноземні доходи;
  •  дохід, отриманий орендодавцем при наданні нерухомості в оренду (суборенду), якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання;
  •  дохід, отриманий орендодавцем при наданні рухомого майна в оренду (суборенду), якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання;
  •  дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню (крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини);
  •  дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди від особи, яка не є податковим агентом (крім окремих випадків, установлених підпункт 164.2.14 Кодексу).
Читайте також:  Зростання цін на електроенергію не буде, – Гройсман

 Річна податкова декларація подається громадянами до органу доходів і зборів за місцем реєстрації у термін до 1 травня.

 Cума податкового зобов’язання, зазначена в поданій річній декларації, сплачується громадянином самостійно до 1 серпня 2014 року.

 Нагадуємо, що подати декларацію про майновий стан і доходи можна у один із наступних способів:

  •  особисто платником або уповноваженою на це особою;
  •  надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  •  засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Читайте також:  Гройсман повідомив, що ціна на газ й далі зменшуватиметься

 При цьому (!) поштове відправлення слід здійснити не пізніше, ніж за десять днів до закінчення граничного терміну подання декларації, встановленого статтею 49 ПКУ, а при поданні в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, у якому минає такий граничний термін (пункт 49.5 ПКУ).

 Для зручності й покращення обслуговування підприємців та громадян Міністерство доходів і зборів України запровадило новий сервіс – «Заповнення декларації про майновий стан і доходи», який дозволятиме заповнити декларацію на веб-порталі (www.minrd.gov.ua).

 Створивши електронну версію Декларації про майновий стан і доходи, користувач сервісу зможе надіслати її до податкового органу в електронному вигляді.

 Нагадуємо, що для надсилання податкової звітності в електронному вигляді, платникам податків необхідно безкоштовно отримати в представництві Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів України (АЦСК ІДД Міндоходів) посилений сертифікат ключа електронного цифрового підпису.

 Для отримання послуги ЕЦП фізичні особи можуть звернутися до найближчого відокремленого пункту (представництва) АЦСК ІДД Міндоходів. Зокрема в ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві посилені сертифікати ключів електронного цифрового підпису можна отримати за адресою: пров. Політехнічний, 5 А, кабінет №7.

 Фізичним особам необхідно надати наступні документи:

  •  заповнена та підписана Реєстраційна картка (для фізичної особи/фізичної особи – підприємця) у двох примірниках;
  •  копія паспорту заявника (копії 1-4 сторінок), засвідчена власноручним підписом власника паспорту (в разі, якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного коду, копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову);
  •  копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).
Читайте також:  Україна погасила 1 мільярд боргу по єврооблігаціям

 Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від ідентифікаційного номеру, копія облікової картки платника податків не подається.

 У разі неможливості особистої присутності заявника в АЦСК ІДД Міндоходів, він може бути представлений довіреною особою. У цьому випадку заявник надає нотаріально засвідчену довіреність, на здійснення процедури реєстрації заявника у реєстрі підписувачів АЦСК ІДД Міндоходів.

 Будьте уважні! До розгляду не приймаються документи, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем, а також мають пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати.

 Шановні громадяни! У разі отримання посиленого сертифіката відкритого ключа кожний громадянин України зможе відправити в електронному вигляді декларацію про майновий стан і доходи практично не виходячи з дому. Цінуйте свій час! Звітуйте дистанційно!

  За матеріалами: ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві

Читайте також:

Коментувати