fbpx
Право

Контроль ринку таксомоторних перевезень може бути посилений – Мінінфраструктури України

  Міністерство інфраструктури України пропонує посилити контроль над функціонуванням вітчизняного ринку таксомоторних перевезень.

Відповідний проект закону "Про перевезення на таксі" оприлюднений на веб-сайті міністерства.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, на сьогоднішній день з 6,9 млн зареєстрованих в державі легкових автомобілів 40,6 тис. мають право надавати послуги в режимі таксі і 10,8 тис. – на замовлення, що загалом становить 1 % від загальної кількості.

Ринкову кон’юнктуру таксомоторних перевезень, у свою чергу, визначають інформаційно-диспетчерські служби (далі – ІДС), діяльність яких законодавчо не відрегульована, так як розвинена система обміну замовленнями фактично монополізує ринок , при повній відсутності механізмів контролю з боку держави, і в результаті ІДС не несе відповідальності за виконання замовлення.

Крім цього, немає чітких регламентів роботи в режимі таксі, відсутнє чітке розділення перевезень легковими автомобілями на замовлення і таксі.

За оцінками експертів, до 90% українського ринку таксі працює в "тіні", згідно з іншою думкою, тільки 62 тис. автомобілів-таксі мають ліцензійні картки, що становить 28 % задіяних транспортних засобів.

У зв’язку з цим, метою прийняття зазначеного законопроекту є створення прозорої системи роботи на ринку таксомоторних перевезень; нормативне врегулювання, гармонізація та системне вдосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру на перевезення пасажирів і/або їх багажу на таксі; видача дозволу на перевезення на таксі, видача дозволу на роботу ІДС, забезпечення обміну однієї ліцензійної картки на один дозвіл таксі.

Крім цього, законопроект передбачає визначення чітких вимог до автомобіля-таксі, обладнання таксометрами та банківськими терміналами; визначення типового договору між ІДС та автомобільним перевізником на таксі; формування реєстрів дозволів таксі та дозволів ІДС; обов’язкове формування мережі стоянок таксі; визначення чітких вимог безпеки водія і пасажирів таксі.

Згідно з текстом самого законопроекту, з нововведень він, зокрема, передбачає, що автомобіль таксі повинен містити на задньому правому пасажирському склі інформацію про тарифну схему послуг таксі, ознайомитися з якою можна як з салону автомобіля, так і зовні, а також містити цю інформацію і відомості про водія таксі на передній панелі салону автомобіля. Вік водія таксі не повинен бути менше 21 року, водій повинен мати посвідчення на право керування автомобілем категорії "В" і стаж керування більше трьох років.

Водієві таксі, зокрема, пропонується заборонити виконувати перевезення пасажирів з вимкненим таксометром; вимагати оплату за проїзд у сумі, яка не відповідає показникам таксометра; пропонувати спільну поїздку сторонній особі без згоди замовника перевезення на таксі; під час руху з пасажиром при виконанні замовлення їсти, пити, курити, розмовляти по мобільному телефону.

Крім цього, законопроектом пропонується ввести ряд штрафів: за надання послуг з перевезення на таксі в разі відсутності або несправності таксометра – 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн); укладення договору про надання інформаційно-диспетчерських послуг одному автомобілю таксі більш ніж з одним ІДС – штраф 100 мінімумів.

У разі надання послуг, що підпадають під ознаки перевезення на таксі, автомобілем, не внесеним до єдиного державного реєстру дозволів у сфері перевезень на таксі, – штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8,5 тис. грн); у разі невідповідності показників таксометра до інформації про тарифну схему послуг таксі штраф складе 1700 грн.

Штрафи, які застосовуються до ІДС за порушення положень зазначеного законопроекту, будуть становити 1 тис. неоподатковуваних податком мінімумів доходів – 17 тис. грн.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Читайте також: