fbpx
Право

Закон про утилізацію транспортних засобів в Україні набуває чинності 8 серпня

 Закон 421-VII «Про утилізацію транспортних засобів» і закон 422-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сплати екологічного податку з утилізації знятих з експлуатації транспортних засобів та вдосконалення деяких податкових норм», прийняті Верховною Радою України 4 липня, опубліковані в сьогоднішньому випуску видання «Голос України». Перший закон набирає чинності 8 серпня поточного року, а другий – 1 вересня 2013 року.

 Згідно з документами, платниками податку з утилізації знятих з експлуатації автомобілів є особи, які здійснюють ввезення на митну територію України транспортних засобів та кузовів у митному режимі імпорту, а також здійснюють виробництво (виготовлення) транспортних засобів на митній території України. Крім того, платниками податку є ті, хто купує транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку.

Читайте також:  За матеріалами СБУ в Україні заборонено діяльність ще однієї проросійської політичної партії

 Базова ставка збору для легкових автомобілів, відповідно до закону № 422-VII, складе 5,5 тис. грн, для вантажівок, автобусів та спецтехніки – 38 тис. грн. Важливу роль при визначенні підсумкової суми утилізаційного збору буде грати спеціальний коефіцієнт. Для нових легкових автомобілів він становитиме 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об’єму двигуна, а для авто старше трьох років – 530-3501% (29,1-192,5 тис. грн). Для нових вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки значення коефіцієнта складе 50-290% (19-110,2 тис. грн), а для б/в – 88-1180% (33,4-448,4 тис. грн).

Читайте також:  За матеріалами СБУ в Україні заборонено діяльність ще однієї проросійської політичної партії

 Вітчизняні автовиробники (а їх на сьогоднішній день всього два – «Укравто» і «Богдан») тепер зможуть проводити утилізацію самостійно. Кошти, виручені від цього, будуть надходити на спеціальний банківський рахунок, з якого потім можна буде фінансувати створення утилізаційних потужностей.

 Варто відзначити, що після підписання президентом України відповідних законопроектів європейські політики почали стверджувати, що вони негативно вплинуть на відносини української держави з ЄС. Так як Євросоюз становить більшу частку в українському імпорті автомобілів, експортери будуть відчувати суттєві втрати.

Читайте також: