Ми повідомляли про те, що президент України Віктор Янукович підписав закон про утилізаційний збір на імпортні авто і про реакцію на це з боку ЄС і СОТ. Набуття чинності даного закону здатне буде захистити вітчизняного виробника, але і зажадає від нього певних дій, зокрема, створення утилізаційних центрів.
Повідомляється, що над створенням таких центрів вже почали працювати корпорації «Богдан» і «Укравто». У ЗМІ наводяться слова прес-секретаря корпорації «Богдан» Сергія Красулі, який заявив, що вже розпочато формування бізнес-плану будівництва утилізаційного центру. За словами представника корпорації «Богдан», «згідно з поточним обсягом списання, гарячі потреби України в потужностях з утилізації становлять: 2 підприємства з демонтажу автомобілів і 39 центрів з переробки/подрібнення кузовних та інших частин». Що ж до перспективи з урахуванням кількості списання автомобілів, то, як підкреслив Сергій Красуля, «… в перспективі потреби в потужностях з утилізації можуть скласти: 7 підприємств з демонтажу автомобілів, 191 центр з переробки/подрібнення кузовних та інших частин».
При цьому наголошується, що корпорація «Богдан» може здійснювати близько половини обсягів щорічної утилізації легкових автомобілів.
Про початок створення підприємств з утилізації авто заявляють і в корпорації «УкрАвто». За словами голови правління «УкрАвто» Олександра Козіса, які наводяться сьогодні в ЗМІ, «українська автомобільна корпорація почала створення національної мережі з утилізації старих авто на базі діючих сервіс-центрів». Згідно з планами компанії, в майбутньому, крім пунктів прийому старих автомобілів та утилізації, а також пунктів розбирання цих автомобілів, передбачається створення центів з переробки інших частин транспортних засобів (шини, фільтри, нейтралізатори вихлопних газів і т.п.).
Раніше зазначалося, що виробники будуть звільнятися від сплати утилізаційного збору в разі інвестування коштів у будівництво центрів з утилізації транспортних засобів.