З 1 вересня 2013 року в Україні набуває офіційної чинності новий екологічний податок на утилізацію автомобілів, які були зняті з експлуатації. Податком обкладаються не тільки імпортери, а й українські виробники транспортних засобів з деякими винятками.
Зокрема, від сплати утилізаційного податку в Україні звільняються автовиробники, крім тих, які беруть на себе зобов’язання забезпечити утилізацію автотранспортних засобів і включені до відповідного реєстру. Порядок ведення реєстру визначається Кабінетом міністрів України, однак необхідний нормативний акт для цього так і не був прийнятий.
Від сплати утилізаційного податку звільняються особи, які ввозять транспортні засоби, що належать міжнародним організаціям і дипломатичним установам. Податок не платитимуть ті організації, які ввозять раніше вивезені з України автотранспортні засоби, а також відреставровані автомобілі старші 30-ти років (не для комерційних вантажних і пасажирських перевезень).
Крім того, даний податок не сплачуватимуть нерезиденти, які тимчасово ввозять в Україну автомобіль для особистого користування, а також «транзитери».
При цьому, якщо ввозять в Україну автомобілі особи з переліку звільнених від податку продають транспортний засіб, то утилізаційний податок виплатити повинен покупець.
Для легкових авто встановлено ставку податку у розмірі 5,5 тисячі гривень і коефіцієнти 0,86 – 5,5 для нових і 5,3 – 35,01 для старих автомобілів. Розмір коефіцієнта залежить від об’єму двигуна. Ставка для автобусів – 38 тисяч гривень, коефіцієнти – 0,6 – 2 (нові) і 1 – 5,2 (б/у). Ставка для вантажних автомобілів – 38 тисяч гривень, коефіцієнти – 0,5 – 2,9 (нові) і 0,88 – 11,8 (б/у). Для спецавтомобілів і самоскидів, при ставці в 38 тисяч гривень, передбачені свої коефіцієнти.
За матеріалами: zn.ua