Наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. №481 затверджено нову форму Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність та Порядок її ведення.
Документ дозволяє підприємцям обрати для себе зручний варіант ведення Книги. Прихильники класичного документообігу можуть заповнювати її в паперовому вигляді, а платники, які вже оцінили переваги технічного прогресу, – в електронному.
Другий варіант передбачає необхідність отримання посилених сертифікатів ключів (якщо такі ще не отримано). Власники посилених сертифікатів відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укладають договір про визнання електронних документів з контролюючим органом та формують заяву на отримання Книги, яку надсилають до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Орган Міндоходів протягом 3 робочих днів формує і надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
Варто підкреслити, що у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.
Звертаємо увагу, що Наказ від 16.09.2013 р. №481 набере чинності з дня офіційного опублікування.
За матеріалами: ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів в Києві