Розробники концепції єдиного підручника історії відмовилися від терміну "татаро-монгольське іго".
"Немає терміну "татаро-монгольське іго". Етнічний момент пішов, і є "ярмо Золотої Орди", – заявив співголова Російського історичного товариства, академік РАН Олександр Чубар’ян у середу на засіданні Ради Російського історичного товариства.
Між тим, зауважив він, в ході роботи над концепцією у нього склалося враження, що всі питання російської історії зводяться до того, було татаро-монгольське іго чи не було. За його словами, на цю тему прийшли сотні листів.
Наприкінці вересня газета "Комерсант" писала, що в проекті історико-культурного стандарту на прохання татарських істориків термін "татаро-монгольське іго "був замінений" системою залежності руських земель від ординських ханів".
Чубарьян в середу на засіданні Ради Російського історичного товариства також закликав синхронізувати процес викладання вітчизняної та світової історій, "щоб не виходив розрив" в обсязі досліджуваних курсів.
"Ми – єдина країна в світі, де в повному обсязі викладаються і вітчизняна та світова історія, від античності до наших днів", – зазначив він.
У цілому, за його словами, при обговоренні концепції недовірливий і незадоволений тон перших оцінок проекту в процесі роботи змінився на конструктивний і підтримуючий.
Між тим, на думку віце-спікера Держдуми Людмили Швецової, в концепції єдиного підручника історії не вистачає героїзму. "У концепції підручника з історії, на погляд батьківського суспільства, розмитий героїзм", – сказала вона на засіданні.
Віце-спікер також запропонувала внести додатково в майбутні підручники опорні факти розвитку російської науки, а також принципово визначитися, як буде називатися сам курс, "Історія Росії" або "Історія батьківщини";.
У цілому Л. Швецова висловила задоволення проведеною роботою і зізналася, що стала ставиться з великою повагою до Російському історичному суспільству, яке під керівництвом голови Держдуми Сергія Наришкіна, з усією відповідальністю поставилося до підготовки концепції підручника історії.
Голова Московської міжрегіональної асоціації вчителів Павло Панкін, отримавши слово, підкреслив на засіданні, як важливо не втратити найближчі півтора року, відведені на підготовку підручників історії на основі представленої концепції.
"Важливо підготувати вчителів до сприйняття цього процесу і підготувати уми батьківського співтовариства", – сказав П.Панкін.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна