Кабінет міністрів України схвалив проект міжурядової угоди з Російською Федерацією "Про реалізацію та заходи держпідтримки відновлення серійного виробництва літаків сімейства Ан -124 з двигунами Д-18 і їх модифікаціями".
Згідно з оприлюдненим у п’ятницю розпорядженням уряду № 820-р від 9 жовтня, міністр промислової політики Михайло Короленко уповноважений підписати угоду від української сторони.
Ан -124- 100 "Руслан" – найбільший в світі серійний важкий транспортний літак вантажопідйомністю 150 тонн. Провідними операторами літака виступають українська "Авіалінії Антонова" і російська "Волга Дніпро".
З 2006 року партнери беруть участь у програмі НАТО SALIS (Strategic Airlift Interim Solution) з надання транспортних можливостей в інтересах Альянсу та ЄС. У грудні 2012 року НАТО продовжило контракт на оренду українських і російських "Русланів" до 31 грудня 2014 року.
З 2003 року ДП "Антонов", ПАТ "Мотор Січ" (Запоріжжя), і "Волга- Дніпро" відпрацьовують поетапну програму відновлення виробництва, розробки і виробництва модернізованої версії літака для світового ринку.
Згідно з різними експертними оцінками, серійне виробництво літака може бути розпочато не раніше 2015-2020 року, прогнозний обсяг замовлення на модернізований літак оцінюється в 40-100 літаків.
Раніше ДП "Антонов" – провідний український розробник і виробник авіатехніки, запропонував російській "Об’єднаній авіабудівній корпорації (ОАК) створення проектних СП по перспективних з точки зору ринкових перспектив програмах авіапрому: ближньомагістрального Ан -140, регіонального літака нового покоління Ан-148, транспортних Ан -70 і Ан -124.
Плани зі створення СП з виробництва модернізованих важких транспортних Ан -124- 100 "Руслан" вантажопідйомністю 150 тонн були підтримані на рівні глав урядів країн за підсумками зустрічей у липні в Сочі і в жовтні в Калузі.
Джерело: Інтерфакс-Україна