З 1 січня 2014 року набрала чинності норма Податкового кодексу України, якою запроваджується проведення електронних перевірок платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та мають незначний ступінь ризику.
Згідно з абзацом 6 підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України електронна перевірка відноситься до категорії документальних позапланових виїзних перевірок. Електронну перевірку ініціює сам платник податків, подаючи відповідну заяву до відповідного територіального органу Міндоходів, в якому він перебуває на податковому обліку.Заява має бути подана за десять днів до передбачуваної дати початку проведення електронної перевірки.
Форму заяви, порядок її подання та прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлено наказом Міндоходів України від 3 червня 2013 року, який набрав чинності з 1 січня 2014 року.
Разом з тим, з 1 січня 2015 року електронна перевірка буде доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування, а з 1 січня 2016 року – для всіх категорій платників податків.
Наголошуємо, що електронні перевірки дадуть змогу підвищити якість обслуговування клієнтів Міністерства доходів і зборів, а також здійснювати таке обслуговування дистанційно, що у свою чергу дасть змогу мінімізувати вплив людського фактору, підвищити якість проведення перевірки, зменшити термін проведення перевірки.
За матеріалами: ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у м. Києві