fbpx
Економіка

Контроль на відстані витягнутої руки

Провідні фахівці ДПІ Голосіївського району надають роз’яснювальну інформацію про документальні невиїзні позапланові перевірки

 

З метою економії часу платників та зменшення ролі людського фактора при проведенні перевірок Міністерство доходів і зборів готується ввести механізм дистанційних електронних перевірок.

 Електронна перевірка – це документальна невиїзна позапланова перевірка, яка проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з невизначеним ступенем ризику (визначеним згідно п. 77.2 ПКУ), до податкової інспекції, в якій він перебуває на податковому обліку. Така заява подається за 10 днів до передбачуваного початку проведення електронної перевірки. А для проведення електронної перевірки платник повинен подати до податкової в електронній формі документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів.

 За результатами електронної перевірки складається довідка за підписом посадових осіб Міністерства доходів і зборів, які проводили перевірку. Далі її вручають платнику податків для ознайомлення та підписання протягом п’яти робочих днів з дня вручення. А в разі незгоди платника податків з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в довідці, вони зобов’язані підписати таку довідку, і мають право подати свої заперечення, які є невід’ємною частиною такої довідки, разом з підписаним примірником довідки. Таке заперечення розглядається податківцями протягом п’яти робочих днів з дня їх отримання. А відповідь надсилається платнику у порядку надсилання (вручення) податкових повідомлень – рішень. При цьому платник податку має право брати участь у розгляді заперечень, але про це він повинен вказати в наданих запереченнях.

 Згідно зі змінами до Перехідних положень Податкового кодексу, електронні перевірки необхідно вводити поетапно. Наприклад, з 1 січня 2014 року їх будуть застосовувати щодо платників податків на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності. З 1 січня 2015 року – суб’єктів малого та середнього бізнесу. А вже з 1 січня 2016 року – для всіх інших платників податків.

 Таким чином, впровадження системи електронних перевірок зменшить фіскальний тиск на бізнес, завдяки проведенню такого дистанційного контролю.

 За матеріалами: ДПІ у Голосіївському району ГУ Міндоходів в Києві

 

Читайте також: