fbpx
Надзвичайні події та кримінальна хроніка

Аварія на заводі «Стирол». Причиною був незадовільний стан аміакопроводу – Держгірпромнагляд

  Головною причиною аварії на заводі концерну "Стирол" (Горлівка, Донецької обл.) Став незадовільний технічний стан аміакопроводу, обумовлений корозією його стінок і ерозією його робочого середовища, повідомив начальник теруправління Держгірпромнагляду України в Донецькій області В’ячеслав Король.

"Після лабораторних досліджень виявилося: в місці розриву (аміакопроводу – ІФ) 0,6 мм всього товщина стінки вийшла. А повинна бути – 4 мм … Тобто це корозійне", – сказав В.Король в п’ятницю на брифінгу в Донецьку.

За його даними, аварійному аміакопроводу 29 років, правила його перевірки були розроблені ще в 1969 році. Вони включали в себе точкову перевірку аміакопроводу раз на 4 роки. "Лабораторія, яка перевіряла, робила діагностику даної труби, аміакопроводу, (…) вона робила точково, а як можна зробити точково? Труба довжиною 2,8 км. Вони робили за методикою своєї, але методика ця – раз на 4 роки. А чому раз на 4 роки? Може, коли це був новий трубопровід, і дозволялося робити раз на 4 роки … Наше навколишнє середовище якось впливало на трубопровід? Була корозія. Усередині вимивало? Вимивало. І показало в моменті розриву 0,6-0,8 (мм – ІФ) товщина стінки", – сказав В.Король.

Читайте також:  Суд оголосив вирок для колишнього працівника прокуратури Андрія Молочного, який скоїв смертельне ДТП

Крім того, за даними начальника теруправління Держгірпромнагляду, проблемою стало те, що компенсатори, які за правилами повинні були знаходитися в аміакопроводі, були розташовані за засувками. "Правилами сказано: у аміакопроводі повинні бути компенсатори. А компенсатори – вони існують, але вони за засувками. Аміак підперли двома засувками просто з одного і з іншого боку. А аміак має при температурі велике розширення", – сказав В.Король.

Читайте також:  Страшна автотроща на дорозі М-06 Київ - Чоп (ВІДЕО)

За його словами, експертна комісія рекомендувала притягнути до відповідальності 14 працівників підприємства, з них п’ять – це, в основному, керівництво цеху, де сталася аварія – усунути від займаних посад.

Держгірпромнагляд також рекомендував концерну "Стирол" протягом найближчих трьох місяців провести ультразвуковий аналіз всіх труб на підприємстві.

Як повідомлялося, 6 серпня о 14:00 в ході ремонту заводу № 1 ПАТ "Концерн Стирол" сталася розгерметизація трубопроводу і викид рідкого аміаку. У результаті події загинули шестеро людей, постраждали близько 30 робітників.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Читайте також: