Надзвичайні події та кримінальна хроніка

Аварія на заводі «Стирол». Причиною був незадовільний стан аміакопроводу – Держгірпромнагляд

  Головною причиною аварії на заводі концерну "Стирол" (Горлівка, Донецької обл.) Став незадовільний технічний стан аміакопроводу, обумовлений корозією його стінок і ерозією його робочого середовища, повідомив начальник теруправління Держгірпромнагляду України в Донецькій області В’ячеслав Король.

"Після лабораторних досліджень виявилося: в місці розриву (аміакопроводу – ІФ) 0,6 мм всього товщина стінки вийшла. А повинна бути – 4 мм … Тобто це корозійне", – сказав В.Король в п’ятницю на брифінгу в Донецьку.

За його даними, аварійному аміакопроводу 29 років, правила його перевірки були розроблені ще в 1969 році. Вони включали в себе точкову перевірку аміакопроводу раз на 4 роки. "Лабораторія, яка перевіряла, робила діагностику даної труби, аміакопроводу, (…) вона робила точково, а як можна зробити точково? Труба довжиною 2,8 км. Вони робили за методикою своєї, але методика ця – раз на 4 роки. А чому раз на 4 роки? Може, коли це був новий трубопровід, і дозволялося робити раз на 4 роки … Наше навколишнє середовище якось впливало на трубопровід? Була корозія. Усередині вимивало? Вимивало. І показало в моменті розриву 0,6-0,8 (мм – ІФ) товщина стінки", – сказав В.Король.

Крім того, за даними начальника теруправління Держгірпромнагляду, проблемою стало те, що компенсатори, які за правилами повинні були знаходитися в аміакопроводі, були розташовані за засувками. "Правилами сказано: у аміакопроводі повинні бути компенсатори. А компенсатори – вони існують, але вони за засувками. Аміак підперли двома засувками просто з одного і з іншого боку. А аміак має при температурі велике розширення", – сказав В.Король.

За його словами, експертна комісія рекомендувала притягнути до відповідальності 14 працівників підприємства, з них п’ять – це, в основному, керівництво цеху, де сталася аварія – усунути від займаних посад.

Держгірпромнагляд також рекомендував концерну "Стирол" протягом найближчих трьох місяців провести ультразвуковий аналіз всіх труб на підприємстві.

Як повідомлялося, 6 серпня о 14:00 в ході ремонту заводу № 1 ПАТ "Концерн Стирол" сталася розгерметизація трубопроводу і викид рідкого аміаку. У результаті події загинули шестеро людей, постраждали близько 30 робітників.

Джерело: Інтерфакс-Україна

Читайте також:

Коментувати