Втрати вітчизняної економіки від поганої якості автодоріг в Україні досягли позначки в 55 мільярдів гривень. Зокрема, мова йде про період з 2001 по 2013 рік. Керівник «Укравтодору» Євген Прусенко нагадав, що в 2001 році втрати від поганих доріг в Україні становили 20 мільярдів гривень на рік, – близько 3,5 % ВВП. У 2013 році ці втрати збільшилися до 55 мільярдів гривень.
Своєю чергою, голова Центру транспортних стратегій Сергій Вовк підкреслив, що світовий досвід з фінансування автодоріг становить 4% ВВП.
«Що ми маємо в Україні? Візьмемо минулий рік, найвдаліший з точки зору інфраструктури: фінансування автодоріг склало близько 15 мільярдів гривень. Якщо ми порівняємо дану цифру з ВВП, то отримаємо 1,1%, – очевидно значне відставання», – стверджує експерт.
За словами Сергія Вовка, нинішня ситуація з дрогами в Україні в основному обумовлена тим, що основні галузі, які формують ВВП, – це металургія, хімічна промисловість та АПК. Вантажопотік цих галузей формується на залізницях. Саме тому в Україні великий бізнес не дуже зацікавлений в якісних автошляхах, міркує експерт.
Нагадаємо, що 27 вересня 2013 Кабінет міністрів затвердив державну програму з розвитку автодоріг на 2013-2018 роки. Згідно з програмою, прогнозний обсяг фінансування автодоріг становить 214,034 мільярда гривень. У тому числі, тут враховано і погашення зобов’язань за кредитами розміром 39,253 млдр гривень. Крім того, в програму включені 42,36 мільярда гривень кредитних коштів, а також 20 мільярдів гривень як коштів інвесторів.
Обсяги фінансування «автодорожньої програми» будуть визначатися щороку. Це буде відбуватися при розробці проекту державного бюджету України на відповідний рік з урахуванням можливостей скарбниці.
За матеріалами: Інтерфакс – Україна