Для автомобільного ринку України поточний рік обіцяв принести ряд трансформацій. В 2016 наш авторинок увійшов вже з кількома змінами щодо правил ввезення імпортних авто. З 1 січня 2016, згідно з підписаною угодою з ЄС, в Україну заборонено ввозити автомобілі, які не відповідають стандарту Євро-5. В Європі такий стандарт діє з 2009 року, тому в нашій країні не буде ніяких додаткових обмежень щодо віку ввезеного легкового транспорту. До того ж, з жовтня місяця 2015 були скасовані спецмита на іномарки.
Введення стандарту Євро-5 є фактором, який свідчить про те, що автомобілі з Європи не подешевшають. Адже ціна на авто залежить від року випуску, тепер же в Україну не зможуть потрапити ті іномарки, які були випущені до 1 вересня 2009 року (саме тоді вступили в силу екологічні вимоги стандарту Євро-5). Такі авто дорожче, ніж машини четвертого стандарту, тому українцям потрібно буде назбирати грошей для покупки авто, якщо вони взагалі будуть їм по кишені.
Що ж стосується скасованого спецмита, то варто відзначити, що воно не впливає практично на половину автомобільного ринку, тому на зниженні цін на авто позначиться не радикально.
Автомобільний ринок, як і будь-який інший, безпосередньо пов’язаний з економічною ситуацією в країні, а особливо зі станом національної валюти. Сьогодні ми вже бачимо, як гривня продовжує девальвувати, і, незважаючи на періодичну, незначну стабілізацію, прогнози щодо курсу залишають бажати кращого.
Знецінення гривні неминуче призведе до подорожчання іномарок, і українці це відчувають. Саме з фактором девальвації пов’язують зростання попиту на автомобілі в перші місяці 2016 року. В першу чергу це стосується нових авто. Так, в лютому поточного року, за даними «Укравтопрому», було зафіксовано 4,2 тис. продажів нових автомобілів, що на 32% більше, ніж в січні поточного року, і на 44% більше в порівнянні з цим же періодом попереднього року.
Що ж стосується автомобілів, що були у використанні, то продажі в легковому сегменті зросли в 2,6 рази в порівнянні з 2015 роком. Зростання продажів також помічено серед сегмента електромобілів, який в Україні поки є не дуже популярним в силу свого високого цінового діапазону. Попит на транспорт з електродвигунами пов’язують із скасуванням ввізних мит. Можна вважати, що український авторинок пройшов пік кризи, але, тим не менше, якщо гривня продовжить падати і потягне за собою перегляд і підвищення цін на автомобілі, то українські автолюбителі можуть знову змусити ринок стагнувати або навіть просісти.
Leave a Comment