Економіка

Телефонний зв’язок «гаряча лінія» ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходов – відповіді на актуальні питання

  Проведення сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» проводиться працівниками ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві для оперативного роз’яснення «найгарячіших» питань платників податків. Як свідчить практика сеанси «гарячої лінії» користуються великим попитом серед платників району.

 В ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Особливості обчислення та сплати податку на додану вартість. Податок на прибуток підприємств». На запитання абонентів відповіла перший заступник начальника ДПІ у Подільському р-ні ГУ Міндоходів у м. Києві – Могилевська Галина Олександрівна.

 Наводимо перелік запитань, які були поставлені платниками податків:

 1) Як визначається сума ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню?

 Відповідь: Відповідно до Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного періоду.

 При позитивному значенні, така сума підлягає сплаті до бюджету у строки, встановлені Податковим кодексом.

 Якщо в наступному податковому періоді така сума має від’ємне значення, то:

  •  бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від’ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України – сумі податкового зобов’язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;
  •  залишок від’ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.
Читайте також:  "Нафтогаз" пропонує "Газпрому" новий варіант поставок газу в Європу, - Юрій Вітренко

 2) Чи необхідно видавати покупцю на паперових носіях податкову накладну, складену в електронному вигляді та зареєстровану продавцем у Єдиному реєстрі податкових накладних?

 Відповідь: Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України платник податку зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів:

  •  у паперовому вигляді;
  •  в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов’язковим.

 3. Чи має право платник ПДВ при виписуванні податкових накладних завіряти їх факсимільним підписом?

 Відповідь: Податкова накладна повинна бути підписана власноручно особою, уповноваженою платником податку здійснювати постачання товарів чи надання послуг, без використання факсимільного відтворення підпису.

 4. Чи видається податкова накладна/розрахунок коригування платником ПДВ, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця до її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних?

 Відповідь: Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

 При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Читайте також:  Гройсман повідомив, що ціна на газ й далі зменшуватиметься

 Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

 Вимоги щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено п. 11 підр. 2 р. XX ПКУ.

 Враховуючи те, що, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється протягом п’ятнадцяти календарних днів, від дати їх складання, то платник податку – продавець, який здійснює операції з постачання товарів/послуг покупцю, на його вимогу, може надати податкові накладні та/або розрахунки коригування до реєстрації їх в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 5) Які операції підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ?

 Відповідь: Відповідно до п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є операції платників податку з:

  •  постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ, у тому числі операції з передачі права власності на об’єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об’єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;
  •  постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 ПКУ;
  •  ввезення товарів на митну територію України; г)вивезення товарів за межі митної території України;
  •  постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.З метою оподаткування цим податком до операцій з ввезення товарів на митну територію України та вивезення товарів за межі митної території України прирівнюється поміщення товарів у будь-який митний режим, визначений Митним кодексом України.
Читайте також:  "ПриватБанк" подав позов до Коломойського та Боголюбова

 6) Чи повинен покупець вимагати у продавця квитанцію, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних?

 Відповідь: Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

 Згідно із п.13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, з метою отримання інформації, що міститься у Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець складає запит за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення в електронному вигляді у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому Державною податковою службою, та надсилає його засобами телекомунікаційного зв’язку Державній податковій службі.

 Враховуючи зазначене, вимагати від постачальника квитанцію, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець не повинен.

  За матеріалами: ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві

Читайте також:

Коментувати