Економіка

Ведення книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді

  ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві провела зустріч із приватними підприємцями району по роз’ясненню норм Податкового законодавства, а саме новації щодо ведення книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді.

 Відповідно до п. 177.10 ст. 177 та п. 178.6 ст. 178 Податкового кодексу наказом № 481 затверджено нову спрощену форму Книги обліку доходів і витрат, яку повинні вести фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність (самозайняті особи). Наймані особи, які перебувають у трудових відносинах із самозайнятою особою, Книгу окремо не ведуть. Таким чином, самозайнята особа заповнює Книгу самостійно. У ній за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Читайте також:  Уряд Гройсмана не продовжив контракт з Коболєвим

 Суттєвою відмінністю від попередньої Книги обліку доходів і витрат є те, що відтепер самозайняті особи мають право вести її в електронному вигляді, отримавши електронний ключ. Отже автоматично заповнену на підставі даних цієї Книги податкову звітність треба бути надсилати в онлайн – режимі до контролюючого органу.

Читайте також:  Нова постанова протирічить старій: "Нафтогаз" не може знизити ціну на газ для населення

 У разі ведення Книги обліку доходів і витрат в електронній формі самозайнята особа зобов’язана:

  •  отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді;
  •  укласти договір про визнання електронних документів з контролюючим органом;
  •  сформувати заяву на отримання Книги обліку доходів і витрат і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку (з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством).

 Контролюючий орган за місцем податкового обліку реєструє заяву самозайнятої особи на отримання Книги у реєстрі поданих заяв та протягом 3 робочих днів формує і надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.

Читайте також:  Українські пенсіонери отримають 2400 грн доплати до пенсії

 Після отримання самозайнятою особою повідомлення про реєстрацію Книги, така особа здійснює операції з її ведення згідно з Порядком ведення Книги обліку доходів і витрат.

 У Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

  За матеріалами: ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві

Читайте також:

Коментувати