З передачею функцій адміністрування єдиного соціального внеску від Пенсійного фонду до Міністерства доходів і зборів українським бізнесменам стане жити легше, – вважають експерти. Вони впевнені, що незабаром кількість перевірок бізнесу істотно зменшиться, оскільки тепер підприємцям не доведеться подавати звітність про сплату податків та єдиного соціального внеску в окремі органи контролю. Більше того, це дозволить вивести неофіційні зарплати з тіні і роботодавцям стане складніше ухилятися від сплати єдиного соціального внеску.
У той же час підприємці повинні пам’ятати, що вести реєстр і персоніфікацію страхувальників, нараховувати виплати як і раніше буде Пенсійний фонд. А всю контрольно-перевірочну роботу та адміністрування здійснюватиме Міндоходів.
«Ймовірне об’єднання інформаційних баз Міндоходів та Пенсійного фонду дозволить у фіскалах бачити повнішу картину про підприємства і виявити недобросовісних платників податків. А значить – сприятиме виведенню зарплат з «тіні»», – висловив думку УНН заступник директора науково-дослідного центру з проблем оподаткування Костянтин Швабій.
Тепер процедура збору єдиного соціального внеску в Україні буде виглядати так: Міндоходів забезпечує збір соціальних страхових внесків, потім отримані дані передає Пенсійному фонду. Той повинен розподілити єдиний соціальний внесок до фонду безробіття, втрати працездатності, виробничого травматизму. При цьому левова частка надходжень залишається в самому Пенсійному фонді.
За матеріалами: УНН
Leave a Comment