В «Укрзалізниці» очікують збільшення обсягів експорту зернових культур до Китаю як мінімум на 3 мільйони тонн щорічно. У головному залізничному відомстві України повідомили, що парк зерновозів зараз дозволяє впоратися з такими обсягами, проте дуже багато залежатиме саме від дисциплінованості зернотрейдерів.
Нагадаємо, що 3 вересня 2013 року міністр аграрної політики і продовольства України Микола Присяжнюк заявив, що в Китаї закінчилася сертифікація зернових культур з України. Зазначимо, що раніше Україна могла поставляти на китайський ринок тільки кукурудзу. Після закінчення експертизи, українські виробники отримали можливість експортувати в Китай пшеницю, ячмінь і сою.
Угода про поставку українського зерна на ринок Китаю була підписана ще торік. За угодою, передбачається щорічний експорт 4-6 мільйонів тонн кукурудзи та інших зернових культур протягом 15 років.
Зараз залізничний транспорт перевозить приблизно 70 % обсягу зернових (решта 30 % припадає на автотранспорт). За приблизними оцінками експертів, після сертифікації українського зерна в Китаї, обсяги перевезень зерна по залізницях (які доставляють експортне зерно в порти) повинні збільшитися як мінімум на 3 мільйони тонн.
У «Укрзалізниці» уточнили, що зараз відомство має 11 тисяч зерновозів, чого цілком достатньо для перевезення українського врожаю, зокрема, – для китайських партнерів. Повідомляється, що завантаження парку українських зерновозів у серпні становило 300-1300 зерновозів на добу.
При цьому, як відомо, представники «Укрзалізниці» регулярно нагадують зернотрейдерам про свої вимоги щодо управління вагонами – щоб уникнути затримок у портах і виконання зерновозами функцій «складу на колесах» через неправильне планування.
За матеріалами: lb.ua
Leave a Comment