fbpx
Право

Закон про утилізаційний збір. Добро чи зло для українських споживачів?

 Як відомо, президент України Віктор Янукович підписав закон про утилізаційний збір на імпортні авто. Після підписання главою держави цього документа, фахівці відразу ж підрахували, що після вступу закону в силу імпортери автомобілів змушені будуть платити на митниці досить-істотні грошові суми, які в деяких випадках можуть доходити до 110 тисяч гривень і більше за одну машину.

 Сума, яку будуть платити імпортери на митниці, безпосередньо залежить від типу ввезеного в Україну автомобіля, а також від об’єму двигуна транспортного засобу. Згідно з нормами закону про утилізаційний збір, для електрокарів (крім гібридних), а також для малолітражок (з об’ємом двигуна до 1 л) збір становитиме 4,7 тис. грн (б/в – 9,5 тис. грн). За автомобілі з двигунами від 1 до 2 л оплата становитиме 7,37 тис. грн (б/в – 14,74 тис. грн), з двигуном від 2 до 3 літрів – 14 тис. грн (б/в – 28 тис. грн), з двигуном від 3-х до 3,5 л – 19 тис. грн (б/в – 38 тис. грн). Якщо об’єм двигуна автомобіля перевищує 3,5 л, то сума збору буде складати 30 тис. грн (б/в – 60,5 тис. грн).

 Ще більші суми доведеться платити при ввезенні в Україну вантажних автомобілів, автобусів і спеціальної техніки. За оцінками фахівців, для зазначених видів техніки збір може становити від 19 до 110 тисяч гривень (за б/в – від 33 тис. до 448 тисяч).

Читайте також:  Апеляційний суд Києва скасував заочний арешт Януковича

 Можна сміливо припустити, що введення такого збору призведе до збільшення вартості і без того недешевих транспортних засобів в українських автосалонах. Можливо, все це робилося для захисту вітчизняного виробника, от тільки вироблені в Україні автомобілі дешевими назвати не можна (точніше не дешевими, а доступними для українців), а за рівнем надійності і комфорту вони, на жаль, часто поступаються багатьом європейським і азіатським авто.

 Нагадаємо, що раніше аналогічний утилізаційний збір був введений в Росії, після чого в адресу РФ прозвучали критичні нотки з боку деяких країн-членів СОТ. Не дивно, що в СОТ і в ЄС критично відреагували і на рішення української влади щодо питання введення утилізаційного збору. Відзначимо, що ще в ході обговорення закону про утилізаційний збір в українському парламенті, з боку ЄС і СОТ звучали думки про те, що Україні слід було б утриматися від запровадження таких заходів, які потенційно можуть призвести до порушення зобов’язань, раніше взятих перед Світовою організацією торгівлі.

Читайте також:  Суд відклав спір України і РФ на $3 млрд

 У європейському диппредставництві підтримали дії України в питанні прийняття заходів з охорони навколишнього середовища, однак тут же порекомендували «…уникати введення заходів, які викликають неправомірну дискримінацію між імпортованими автомобілями та автомобілями, які виробляються на території країни». Так було сказано в повідомленні представництва ЄС. Мало того, в європейському представництві новий закон України про утилізаційний збір назвали «… ще одним ударом по експортерах транспортних засобів з ЄС, яким вже було завдано шкоди необгрунтованим підвищенням ввізних мит на автомобілі в березні». Представники ЄС звернули увагу, що новий утилізаційний збір принесе шкоду європейським експортерам автомобілів, так як в Україну з Європи імпортується велика кількість транспортних засобів.

 Можна зробити висновок, що Європа, м’яко кажучи, незадоволена діями української влади. Можливо, ЄС незабаром змінить гнів на милість, адже, як стало відомо, Віктор Янукович доручив вжити заходів, спрямованих на удосконалення законодавства у сфері утилізації транспортних засобів. Зокрема, такі заходи, як йдеться у повідомленні прес-служби глави держави, мають бути спрямовані на усунення положень, «які не узгоджуються з міжнародними зобов’язаннями України, взятими в процесі вступу до СОТ».

Читайте також: